Ziekenhuis Tjongerschans

Ziekenhuis Tjongerschans

Tjongerschans verleent zorg aan een verzorgingsgebied van ruim 100.000 inwoners. Als regionaal ziekenhuis zetten zij zich in op een sterke diagnostiek en het bieden van zorg die voor de regio onontbeerlijk is door het leggen van verbindingen in de gehele zorgketen en het innoveren van het zorgproces

Verkort wachttijd aan de balies met 34%. Hierdoor houden medewerkers meer tijd over.

78% meer bewustwording bij bezoekers dankzij actuele campagnes over gezondheid

Verhoogt patiënttevredenheid. Met een gemiddeld score van een 8,4

Ziekenhuis Tjongerschans
  1. 1

    Vraag

    Prisma-IT is gevraagd om een compleet voorstel aan te bieden voor het leveren, implementeren en onderhouden van een narrowcasting oplossing die voor alle bezoekers en medewerkers op een persoonlijke en eenvoudige wijze ondersteuning biedt in de gastvrijheid van het ziekenhuis.

  2. 2

    Oplossing

    MEDI SIGN van Prisma-IT, onderscheidt zich op het gebied van narrowcasting door haar complete aanbod voor de Nederlandse gezondheidszorg. Onze software heeft een aantal specifieke functionaliteiten die alleen voor deze markt ontwikkeld zijn zoals de koppeling met diverse zorgapplicaties en een artsen uitloopmodule. Met onze MEDI SIGN software zijn wij de grootste aanbieder van narrowcasting in de zorg sector voor ziekenhuizen, zorggroepen, apotheken, sportmedische centra, fysiotherapeuten, huisartsen en tandartsen.

  3. 3

    Resultaat

    Dankzij het Medi-sign narrowcasting platform zijn zo’n 1400 medewerkers, bezoekers en patiënten van het Tjongerschans ziekenhuis beter op de hoogte van actuele informatie rondom wachttijden, bezoekersinformatie, aanwezige specialisten en alles wat relevant is om de wachttijd te veraangenamen en zo kort mogelijk te laten zijn.

    Door de integratie met een slim opvolgsysteem kunnen patiënten op meer dan 23 schermen in de verschillende wachtruimtes zien wanneer zij aan de beurt zijn. De getoonde informatie wordt allemaal keurig in de huisstijl van het ziekenhuis getoond en medewerkers kunnen middels een eenvoudig beheeromgeving de informatie up to date houden.

Hoe gebruiken ze het?

Delay manager

Met behulp van de delaymanager kunnen de patiënten de uitlooptijd en reserveringsdtijd zien op de schermen.

Lees meer
Wachtverzachters

Om de tijd in de wachtkamer zo aangenaam mogelijk te maken maakt het Tjongerschans ziekenhuis gebruik van 'wachtverzachters'.

Lees meer
Zorg informatie via thuisarts.nl

Via een koppeling met thuisarts.nl kunnen de schermen de meest actuele zorg informatie tonen die voor die polikliniek relevant is.

Lees meer

Welke voordelen levert dit op?

Verkort wachttijd aan de balies

Dankzij de geïntegreerde uitloopmodule en een slim opvolg systeem houden medewerkers meer tijd over voor andere werkzaamheden.

Verhoogt tevredenheid

Door de extra service die geboden wordt met narrowcasting, verhoogt het Tjongerschans ziekenhuis haar patiënten- tevredenheid.

Stimuleert bewustwording

Met actuele campagnes over gezondheid en preventie help je patiënten bewuster te leven en voorkom je onnodig bezoek.

Patiënten minder gestrest

Door het voorstellen van het aanwezig personeel, het managen van de wachttijd komen patiënten minder gestrest bij de arts.

Onze andere klanten uit de zorg