Laatste nieuws


Gastvrijheid en beleving in de zorg

25 november 2020 Prisma-IT 

Nu we langzaam de positieve effecten van de tweede lockdown terug zien in het dalende besmettingscijfer is het belangrijk dat de reguliere zorg weer de prioriteit kan krijgen. Het is belangrijk dat wanneer de reguliere zorg weer volop aan het werk is dat alles zo soepel mogelijk verloopt voor dokter en patiënt.

Het onvermijdelijke gevolg van het afschalen van de reguliere zorg heeft als directe impact dat wanneer alles weer langzaam naar “van ouds” gaat, veel operaties en bezoeken aan het ziekenhuis vlak achter elkaar zullen volgen. Resulterend in sterk verhoogde drukte in de ziekenhuizen.

Om te zorgen dat de processen binnen de ziekenhuizen voor zowel patient als dokter zo vlekkeloos verloopt moet er voor gezorgd worden dat er duidelijke communciatie is tussen ziekenhuis en patient, maar is deze er wel?

“Digitaal is het nieuwe normaal in onze moderne maatschappij.”
Doctor

Onze patiënt verandert maar veranderen de ziekenhuizen ook?

Veel patiënten omarmen de mogelijkheden van hun smartphone of tablet. Daardoor veranderen ook hun verwachtingen en de beleving over het zorgproces. Ze zien wat digitale technologie op tal van vlakken allemaal heel eenvoudig kan en gaan er simpelweg vanuit dat de zorg die opties ook weet te omarmen.

Gevoed door de eenvoud van allerlei apps op hun smartphone en tablet gaan ze ook op andere terreinen hoge of zelfs extreme eisen stellen ten aanzien van gemak, kwaliteit en resultaat.

Inzet van slimme applicaties

De zorg loopt niet voorop in het gebruik van slimme applicaties terwijl er tal van opties beschikbaar zijn. Denk aan smartphones met apps, sensoren in het gebouw, slimme digitale interactie en handige portalen, slimme applicaties die de beleving voor patiënten kunnen verbeteren. Het is de hoogste tijd voor een digitale transitie in de zorg.

Het doel van de applicaties is duidelijk, het process van de patient in het ziekenhuis te versoepelen, de zorgreis van de patient moet versoepelt worden. Digitale services kunnen de druk van de ziekenhuis werknemenres verminderen en tegelijkertijd moet de patient simpel en direct haar of zijn acties direct kunnen ondernemen.

Ziekenhuizen moeten opzoek naar een systeem dat deze elementen kan toepassen voor hun, een systeem dat de zorgreis veranderd, Medisgn bied een zo’n systeem aan. Het systeem van Medisign verbindt meerdere technologieën tot een samenhangend systeem, dit systeem is verbonden van applicaties op de telefoon van de patient tot de schermen in het ziekenhuis zelf maar ook social media.

De digitale patiëntenreis

De patiëntenreis in het ziekenhuis zal verder moderniseren en de patiënt ondersteunen door een combinatie van informatie zuilen, digitale schermen met informatie en persoonlijke informatie op mobiele en tablet. Dit biedt het ziekenhuis de mogelijkheid om persoonlijke betrokkenheid te creëren en hiermee een hoger niveau aan informatie en zorgkwaliteit te kunnen bieden.

Benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn en wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen?

Neem gerust contact op.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Ik ga akkoord met de servicevoorwaarden

Aanbevolen berichten

Trends narrowcasting 2020
20 augustus 2020
Digital signage: de trends en tips voor 2020 en verder
Lees meer
Data driven narrowcasting
14 juli 2020
Hoe een data-driven content aanpak de digital experience verbetert
Lees meer
Narrowcasting coronamaatregelen
14 juni 2020
Zo helpt Digital Signage bezoekers in tijden van Corona weer terug de winkels in
Lees meer