Ziekenhuis Amstelland

Ziekenhuis Amstelland

Ziekenhuis Amstelland is een deskundig en vooral menselijk ziekenhuis. Met bijna 1000 medewerkers werken zij op vele fronten samen aan de kwaliteit van ieders leven.

Verkort wachttijd aan de balies met 34%. Hierdoor houden medewerkers meer tijd over.

78% meer bewustwording bij bezoekers dankzij actuele campagnes over gezondheid

Verhoogt patiënttevredenheid. Met een gemiddeld score van een 8,4

Ziekenhuis Amstelland
  1. 1

    Vraag

    Prisma-IT is gevraagd om een compleet voorstel aan te bieden voor het leveren, implementeren en onderhouden van een narrowcasting oplossing die voor alle bezoekers en medewerkers op een persoonlijke en eenvoudige wijze ondersteuning biedt in de gastvrijheid en service van het ziekenhuis.

  2. 2

    Oplossing

    MEDI SIGN van Prisma-IT, onderscheidt zich op het gebied van narrowcasting door haar complete aanbod voor de Nederlandse gezondheidszorg. Onze software heeft een aantal specifieke functionaliteiten die alleen voor deze markt ontwikkeld zijn zoals de koppeling met diverse zorgapplicaties en een artsen uitloopmodule. Met onze MEDI SIGN software zijn wij de grootste aanbieder van narrowcasting in de zorg sector voor ziekenhuizen, zorggroepen, apotheken, sportmedische centra, fysiotherapeuten, huisartsen en tandartsen.

  3. 3

    Resultaat

    Door het Medi-sign narrowcasting platform zijn bezoekers en patiënten van het Amstelland ziekenhuis beter op de hoogte van de wachttijden. De wachttijden aan de balies zijn verkort met meer dan 30%. Medewerkers houden zo meer tijd over voor andere werkzaamheden en kunnen zich richten op een gastvrij ontvangst.

    De wachttijd wordt daarnaast veraangenaamd door de inzet van ‘wachtverzachters’ op 17 verschillende schermen in de wachtruimtes op de poliklinieken. Door een koppeling met een klantbegeleidingssysteem weten patiënten precies wanneer zij aan de beurt zijn.

    Dankzij de inzet van de narrowcasting software van Medi-sign is de doorstroom van patiënten verbeterd, het wachten veraangenaamd en de gastvrijheid verhoogd.

Hoe gebruiken ze het?

Delay manager

Met behulp van de delaymanager kunnen de patiënten de uitlooptijd en reserveringsdtijd zien op de schermen.

Lees meer
Wachtverzachters

Om de tijd in de wachtkamer zo aangenaam mogelijk te maken maakt het Amstelland ziekenhuis gebruik van 'wachtverzachters'.

Lees meer
Zorg informatie via thuisarts.nl

Via een koppeling met thuisarts.nl kunnen de schermen de meest actuele zorg informatie tonen die voor die polikliniek relevant is.

Lees meer

Welke voordelen levert dit op?

Verkort wachttijd aan de balies

Dankzij de geïntegreerde uitloopmodule en een slim opvolg systeem houden medewerkers meer tijd over voor andere werkzaamheden.

Verhoogt tevredenheid

Door de extra service die geboden wordt met narrowcasting, verhoogt het Amstelland ziekenhuis haar patiënten- tevredenheid.

Stimuleert bewustwording

Met actuele campagnes over gezondheid en preventie help je patiënten bewuster te leven en voorkom je onnodig bezoek.

Patiënten minder gestrest

Door het voorstellen van het aanwezig personeel, het managen van de wachttijd komen patiënten minder gestrest bij de arts.

Onze andere klanten uit de zorg