
Case: Space Expo
Space Expo is het bezoekerscentrum van ESTEC (European Space Research and Technology Centre). De expositie gaat in op alle facetten van de ruimtevaart. Zo worden thema’s als zwaartekracht, de functie van satellieten en ruimtemissies uitgelicht. Op interactieve wijze worden zowel de rijke historie als de modernste ontwikkelingen getoond.
Stimuleert omzet doordat bezoekers weer veilig kunnen komen.
Beleving bij bezoekers stijgt, dankzij inzet schermen middels educatieve content.
Verkort wachttijden doordat bezoekersstromen via slimme technieken worden begeleid.

-
1
Vraag
Vanwege COVID-19 moest Space Expo haar deuren sluiten en nieuwe manieren vinden om bezoekers op een veilige manier te ontvangen.
Hiervoor wilden ze gebruik maken van de voordelen van de nieuwste technieken voor crowd management om zo een veilige rondgang te garanderen voor hun bezoekers. -
2
Oplossing
Space Expo creëert samen met Prisma-IT een speciale route door het bezoekerscentrum, om de groepen op veilige afstand te kunnen begeleiden door onze narrowcasting software en wayfinding module.
-
3
Resultaat
Met de narrowcasting software van Prisma-IT, krijgen bezoekers video's te zien in verschillende tijdsloten opeenvolgend in verschillende ruimtes. De bezoekers worden zo op een gastvrije en leerzame manier door het museum geleid.
Hoe gebruiken ze het?
Welke voordelen levert dit op?
Verhoogt klanttevredenheid
Slimme begeleiding en extra informatie zorgt ervoor dat de klanttevredenheid stijgt.
Stimuleert verkoop
Stimuleert omzet doordat bezoekers weer veilig kunnen komen dankzij crowd management.
Verkort wachttijden
Verkort wachttijden doordat bezoekersstromen via slimme technieken worden begeleid.
Creëert beleving
Beleving bij bezoekers stijgt, dankzij inzet schermen door aanvullende leerzame content.