
Zaans Medisch Centrum
Het Zaans Medisch Centrum is hét ziekenhuis voor de inwoners van de Zaanstreek en wijde omgeving. Al meer dan 100 jaar worden Zaankanters bijgestaan met goede medische zorg. Er wordt gewerkt volgens het ‘lean’ principe. Resultaat: de wachttijden zijn korter, polibezoeken en onderzoeken worden op één dag gepland en meer en meer overbodige formulieren verdwijnen.
Verkort wachttijd aan de balies met 34%. Hierdoor houden medewerkers meer tijd over.
78% meer bewustwording bij bezoekers dankzij actuele campagnes over gezondheid
Verhoogt patiënttevredenheid. Met een gemiddeld score van een 8,4

-
1
Vraag
Prisma-IT is gevraagd om een compleet voorstel aan te bieden voor het leveren, implementeren en onderhouden van een narrowcasting oplossing die voor alle bezoekers en medewerkers op een persoonlijke en eenvoudige wijze ondersteuning biedt in de gastvrijheid van het ziekenhuis.
-
2
Oplossing
MEDI SIGN van Prisma-IT, onderscheidt zich op het gebied van narrowcasting door haar complete aanbod voor de Nederlandse gezondheidszorg. Onze software heeft een aantal specifieke functionaliteiten die alleen voor deze markt ontwikkeld zijn zoals de koppeling met diverse zorgapplicaties en een artsen uitloopmodule. Met onze MEDI SIGN software zijn wij de grootste aanbieder van narrowcasting in de zorg sector voor ziekenhuizen, zorggroepen, apotheken, sportmedische centra, fysiotherapeuten, huisartsen en tandartsen.
-
3
Resultaat
Met meer dan 200.000 polikliniekbezoeken per jaar in het Zaans Medisch Centrum, is het een komen en gaan van bezoekers en patiënten. Dankzij de inzet van de Medi-sign narrowcasting software op meer dan 60 schermen worden zij op de hoogte gehouden van praktische informatie, actuele wachttijden en wordt het wachten verzacht middels ‘wachtverzachters’. Nuttig informatie over welke specialisten aanwezig zijn wordt afgewisseld met braintrainers en actueel nieuws.
Door de integratie met een slim opvolgsysteem kunnen patiënten in de verschillende wachtruimtes zien wanneer zij aan de beurt zijn. De getoonde informatie wordt allemaal keurig in de huisstijl van het ziekenhuis getoond en medewerkers kunnen middels een eenvoudig beheeromgeving de informatie up to date houden.
Hoe gebruiken ze het?
Wachtverzachters
Om de tijd in de wachtkamer zo aangenaam mogelijk te maken maakt het Zaans Medisch Centrum gebruik van 'wachtverzachters'.
Zorg informatie via thuisarts.nl
Via een koppeling met thuisarts.nl kunnen de schermen de meest actuele zorg informatie tonen die voor die polikliniek relevant is.
Lees meerWelke voordelen levert dit op?
Verkort wachttijd aan de balies
Dankzij de geïntegreerde uitloopmodule en een slim opvolg systeem houden medewerkers meer tijd over voor andere werkzaamheden.
Verhoogt tevredenheid
Door de extra service die geboden wordt met narrowcasting, verhoogt het Zaans Medisch Centrum haar patiënten- tevredenheid.
Stimuleert bewustwording
Met actuele campagnes over gezondheid en preventie help je patiënten bewuster te leven en voorkom je onnodig bezoek.
Patiënten minder gestrest
Door het voorstellen van het aanwezig personeel, het managen van de wachttijd komen patiënten minder gestrest bij de arts.