Laatste nieuws


Het gebruik van digitale middelen in de zorg

03 december 2020 Prisma-IT 

We hebben u in ons voorgaande artikel meegenomen in de digitalisering van een grote groep patiënten en de behoefte in de inzet van smartphones en tablets. De digitalisering van zorgcommunicatie begint een steeds grotere gewoonte aan te nemen en met de volgende drie aandachtsgebieden zal duidelijk worden hoe dit verder kan worden gerealiseerd. Wat is ervoor nodig en hoe verbetert digitalisering de zorg.

Wij onderverdelen de digitalisering in 3 categorieën namelijk de volgende.

“Gemak, Kwaliteit en Resultaat”

Gemak bereiken wij door de inzet van smartphone en apps, sensoren en schermen en software portalen. Nu de smartphone belangrijker dan ooit is en iedereen er over een beschikt kunnen ziekenhuizen er hun voordeel uit halen. De mobiele voorziet in digitale looproutes, wachttijdinformatie maar ook afspraken met doctoren via de app op de smartphone.

Een andere manier hoe het gemak word verbeterd voor het ziekenhuis personeel is door middel van narrowcasting of wel wachtkamer televisie. In een notendop uitgelegd is narrowcasting het uitzenden van informatie op beeldschermen, deze uitzendingen zijn ontworpen voor specifieke doelgroepen. Bij Medisign maken wij narrowcasting specifiek voor de zorg, maar onze expertise hebben wij ook kunnen toepassen in andere sectoren zoals het openbaar vervoer, de zakelijk markt zoals kantoren en de toepassing voor retail.

Narrowcasting kan ziekenhuizen helpen het de patiëntenreis, het proces van de patiënt naar het ziekenhuis en alle stappen die de patiënt moet maken, versoepelen. Door middel van de juiste informatie uit te zenden op de schermen in de ziekenhuizen zullen de processen van de ziekenhuizen soepeler verlopen. De schermen bieden opvolgende content zodat het verhaal tussen mobile apparaten en smartphones vloeiend in elkaar overloopt.

De techniek achter de narrowcasting kan zelfs een stap verder worden ingezet, omdat de patiënten en de ziekenhuizen met steeds slimmere technologieën werken kunnen deze met elkaar verbonden worden. In andere worden de content die word uitgezonden kan direct naar de patiënt worden gestuurd, naar bijvoorbeeld de smartphone.

Patientreis

Om dit een duidelijker beeld te geven het volgende voorbeeld; een patiënt moet naar het ziekenhuis voor een bepaalde controle en deze afspraak is uiteraard bekend bij het ziekenhuis. Het ziekenhuis kan door middel van een app de patiënt laten inloggen met een unieke code, deze code geeft toegang tot een portaal specifiek voor de patiënt en de afdeling waar de patiënt naar toe moet. Door het proces via deze weg te laten gaan word de patiëntenreis persoonlijk voor de patiënt.

De patiënt kan voor vertrek handige informatie ontvangen voor haar of zijn bezoek, informatie die normaal via narrowcasting op de schermen staat denk bijvoorbeeld aan de doktoren die aan het werk zijn maar ook het weer of de huidige file situatie richting het ziekenhuis.

Tijdens het bezoek aan het ziekenhuis kan de patiënt via de telefoon precies zien in welke wachtruimte hij of zij moet wachten en door wie de patiënt uiteindelijk word geholpen. Het directe contact word hierdoor verminderd wat van belang is in deze 1,5 meter samenleving. Na het bezoek van de patiënt aan het ziekenhuis kan de app vragen aan de patiënt hoe de ervaring was, de patiënt kan zodra hij of zij tijd heeft feedback geven aan. De feedback zorgt ervoor dat ziekenhuizen hun kwaliteit waarborgen, omdat men zich altijd verder wilt ontwikkelen voor patiënt en ziekenhuis.

“Digitaal biedt gemak, resultaat en kwaliteit voor patiënten en bezoekers”

Digitale middelen zoals narrowcasting kunnen het proces binnen het ziekenhuis maar ook daar buiten dus versoepelen, hierdoor neemt de druk op de zorgwerknemers af en word het voor de patiënt alleen maar makkelijker om naar het ziekenhuis te gaan, waardoor een bezoek sneller en makkelijker word.

Benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn en wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Ik ga akkoord met de servicevoorwaarden

Aanbevolen berichten

Trends narrowcasting 2020
25 november 2020
Gastvrijheid en beleving in de zorg
Lees meer
Data driven narrowcasting
14 juli 2020
Hoe een data-driven content aanpak de digital experience verbetert
Lees meer
Narrowcasting coronamaatregelen
14 juni 2020
Zo helpt Digital Signage bezoekers in tijden van Corona weer terug de winkels in
Lees meer